¿Quien me entiende realmente? || Who really understands me?

in MCGI Cares Hive13 hours ago


LINK

There are difficulties, are we alone? I will answer this question immediately: we are never alone even in the worst moments because Christ offers us comfort, Jesus Christ understands us.

Therefore, since we have a great high priest who has passed through the heavens, Jesus the Son of God, let us hold fast our profession. 15 For we do not have a high priest who is unable to sympathize with our weaknesses, but was in every way tempted as we are, yet without sin.

Hebrews 4:14-15

When someone close to us, like our best friend or a family member, seems to be a disaster in their life, the most common and natural thing is that we approach them to offer comfort, but even so, sometimes we have said something that was not appropriate since, despite our intention to comfort the person, the expression can cause more pain. A clear example is when we say "I understand you" generally if we are not living that same situation, it usually sounds empty and meaningless.
But in life we ​​all want to be understood in our situations and this helps us understand those people who have suffered or seem to have suffered similar situations to the one we have experienced.

3 Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, the Father of mercies and God of all comfort, 4 who comforts us in all our affliction, so that we may be able to comfort those who are in any affliction, with the comfort with which we ourselves are comforted by God.

2 Corinthians 1:3-4

This previous passage gives us comfort because it shows us and assures us that Christ has lived and experienced situations perhaps like ours or worse, it shows us that Jesus Christ truly understands us.
The apostle Paul refers to Our Lord Jesus Christ as the intercessor, the one who knows all our weaknesses and our struggles, Jesus Christ as the high priest before God. Let us remember that we are priests who offered a sacrifice of redemption for his house and for the whole nation, that is to say: he interceded for the sins of all the people. In this case, our Lord Jesus Christ not only offered a sacrifice to redeem us, but he became that sacrifice by dying on the cross. Jesus Christ died in our place, enduring all the suffering and calamity that was destined for us. He suffered it for us and right now he is sitting at the right hand of God appealing and interceding for us before God.
Even though Christ was 100% human and 100% God, he also faced the same situations as us, suffered the same sufferings as us, the same needs and pains, we can be 100% sure that Jesus Christ truly understands us and that is why he is at our side at all times, holding us up and placing his hand on our back telling us: "Don't worry, I am here with you and I will help you in everything." Do you believe it?


Link


LINK

Hay dificultades ¿estamos solos? Te respondo inmediatamente a esta pregunta: nunca estamos solos aún en los peores momentos porque Cristo nos ofrece consuelo, Jesucristo nos comprende.

Por tanto, teniendo un gran sumo sacerdote que traspasó los cielos, Jesús el Hijo de Dios, retengamos nuestra profesión. 15 Porque no tenemos un sumo sacerdote que no pueda compadecerse de nuestras debilidades, sino uno que fue tentado en todo según nuestra semejanza, pero sin pecado.

Hebreos 4:14-15

Cuándo alguien cercano como nuestro mejor amigo o algún familiar parece un desastre en su vida, lo más común y natural es que nos acerquemos a ofrecerle consuelo, pero aún así en ocasiones hemos dicho algo que no correspondía ya que por más intención de consolar a la persona la expresión puede causar más dolor. Un claro ejemplo es cuando decimos "te entiendo" generalmente si no estamos viviendo esa misma situación suele sonar vacío y sin sentido.
Pero en la vida todos deseamos ser comprendidos en nuestras situaciones y esto nos ayuda a entender aquellas personas que han padecido o parecen situaciones similares como la que nosotros hemos vivido.

3 Bendito sea el Dios y Padre de nuestro Señor Jesucristo, Padre de misericordias y Dios de toda consolación, 4 el cual nos consuela en todas nuestras tribulaciones, para que podamos también nosotros consolar a los que están en cualquier tribulación, por medio de la consolación con que nosotros somos consolados por Dios.

2 Corintios 1:3-4

Este pasaje anterior nos da consuelo ya que nos muestra y nos asegura que Cristo ha vivido y experimentado situaciones quizás como las nuestras o peores, nos muestra que Jesucristo nos comprende de verdad.
El apóstol Pablo se refiere a Nuestro Señor Jesucristo como el intercesor, aquel que conoce todas nuestras debilidades y nuestras luchas, Jesucristo como el sumo sacerdote delante de Dios. Recordemos que somos sacerdote ofrecía sacrificio de redención por su casa y por toda la nación, es decir: intercedió por los pecados de todo el pueblo, en este caso nuestro señor Jesucristo no solamente ofreció un sacrificio para redimirnos sino que él se convirtió en ese sacrificio al morir en la cruz, Jesucristo ha muerto en nuestro lugar soportando todo el sufrimiento y calamidad que era destinada a nosotros, lo sufrió por nosotros y ahora mismo está sentado a la diestra de Dios apelando e intercediendo por nosotros delante de Dios.
Aún cuando Cristo era 100% humano y 100% Dios también enfrentó la misma situaciones que nosotros, padeció los mismos sufrimientos que nosotros, las mismas necesidades y dolores, podemos estar 100% seguros que Jesucristo nos comprende verdaderamente y es por eso que está a nuestro lado en todo momento sosteniéndote y colocando su mano sobre nuestra espalda diciéndonos: "No te preocupes yo estoy aquí contigo y te ayudo en todo". ¿Lo crees?.


Muchas Gracias por compartir esta lectura, deseo que el Espíritu Santo de Dios traiga revelación de su palabra a nuestras vidas.

Sort:  

Thank you so much for sharing this post.
It's so comforting to know that there's someone who understands our situations,not just understanding but can help.